1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

[VIKTIG - Gladmelding] BareBlogg.no - Støtter nå CaRP Feed

En tråd i 'Driftsmeldinger' startet av bareblogg, 22 Des 2010.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg har gleden av å melde at BareBlogg.no har fått installert den verdensberømte CaRP Feed teknologien.

Hva betyr det for deg? Det betyr i klartekst at nå kan du legge inn din RSS Feed under "Profil" og få link til den sist posten din inn her på BareBlogg.no.

Bra for deg - bra for meg:)

Se bilde under
    Vis vedlegg 172
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

3. Avlogget

bareblogg Grûnder

At bloggere får muligheten til å eksponere materialet sitt via BareBlogg.no og andre forum som f.eks. Webforumet.no er viktig.
  4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ser ikke ut som feeden oppdaterer seg hos meg?
  5. Avlogget

teknolicious Blogger

+1, gjelder meg og
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Skal være i orden nå...

Neste gang dere skriver et innlegg vil den bli oppdatert.

Var noe skriverettigheter som var feil.
  7. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Tror ikke min funker :)
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Carp modulen cacher RSS feeds for 2 timer....

Vi ser om det ikke skjer noe i løpet av kvelden.

Jeg testet Carp`en ved å legge inn Nettgrunder sin i den RSS feed og den ble lest i fra Nettgrunder sin siste post.

Det som kan være er at vBoptimize som er forumet cache modul også cacher RSS feeden.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Oki da lagde jeg en RSS dummy via bloggen min Magnusson Beta for å test Carp, og ja den virker nå;)
  10. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ja så det i sted att min feed funker nå :)
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg fikk i går kveld feilsøket mtp. tregheter. Foruten å ha forandret så å si hele backbonet til BareBlogg for å forbedre ytelsen så viser det seg det er CARP som henger.

Det vil si at hver gang dere laster en tråd, som kan være litt treg av og til, så vil BareBlogg sjekke med bloggene deres om det er noen nye innlegg. Dette gjøre at noen tråder kan henge et par sekunder.

Det finnes kanskje en måte å løse det på, og det er å bruke Cronjob isteden for Cacheintervall=60min.

Får se om jeg kommer til å gjøre dette.

Nå bruker forumet ikke lenger Apache men LightSpeed, CSS som filer istedenfor i db, og InnoDB istedenfor myISAM.
  12. Avlogget

Formuebygging Blogger

Kan man prioritere deler av innlastingen av siden? Altså at bloggfeeden ikke trenger å være "klar" for at siden skal lastes? Krever kanskje en del koding forsåvidt ... :)

Del denne siden