1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips Unngå at de samme ordene gjentar seg for ofte

En tråd i 'Tips, Guide Og Spørsmål' startet av Sindre Møllerhaug, 25 Nov 2012.

1. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg prøver å skrive lange innlegg i bloggen, men etterhvert begynner det å bli vanskelig å unngå at de samme ordene gjentar seg ofte i de samme innleggene. For meg har det lett for at ordet "jeg" gjentar seg i flere setninger på rad. Jeg prøver å unngå dette, fordi det kan fort se meningløst ut at hver setning begynner på "jeg".

Hvis man klarer å unngå denne feilen så ofte som mulig, er det større sjanse for at de fleste leserne vil fortsette å følge bloggen.
  2. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Jeg er litt uenig med deg. Spesielt dersom denne frykten for å gjenta helt vanlige ord, holder deg tilbake, og gjør det vanskelig for deg å skrive gode og innholdsrike innlegg, slik som vi skrev om i den andre tråden. Da er det bedre å fokusere på godt innhold, så får ordene som kommer, bare komme :)
  3. Avlogget

Ja, men hvis 10 setninger på rad begynner på "jeg", da synes jeg selv innleggene blir kjedelige å lese. Merket det ei av ukene jeg skrev blogg, men kan ikke huske hvilken uke det var. Det er ingen frykt i dette, så lenge innleggene får godt innhold.
  4. Avlogget

Bringly Sponsor

Hvis 10 setninger på rad begynner med ordet "jeg" er det tegn på at man ikke behersker skrivekunsten. De fleste skal ha lært på skolen at man ikke skal begynne "alle" setninger med det samme ordet. Det Carina referer til er at det ikke nødvendigvis er galt å repetere noen ord i et blogginnlegg. Å repetere et ord kan være ganske viktig innen blogging da dette vil bli ansett et fokusord hos googlebot.
  5. Avlogget

Jeg overdrev litt der nevnte 10 setninger på rad som begynner med "jeg".

Del denne siden