1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips Pust liv i gamle innlegg

En tråd i 'Tips, Guide Og Spørsmål' startet av bareblogg, 12 Jul 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bloggtips #10 - Pust liv i gamle innlegg

Når du har drevet med blogging en stund vil du etterhvert ha opparbeidet deg en rimelig stor artikkeldatabase som bare ligger der og støver, eller..!

Et meget godt tips er å gå over bloggen din med jevne mellomrom for å se på muligheten for å øke/forbedre den interne lenkestrukturen. Ved det så mener jeg at du kan puste nytt liv i gamle poster kun ved å legge en link inn fra en nyere artikkel.

Her er et par grunner for at du skal se etter muligheten til å linke inn til eldre poster.

- Mange av de gamle artiklene vil fremdeles ha en viss verdi for leserne.

- Du kan øke Pageviews og Time-on-Site ved å være flink til å skape gode og naturlige relasjoner mellom nye og gamle poster.

- Google, som vi alle vet, liker innlenker i fra eksterne domener. Men, visste du at Google også liker en sunn og god intern linkestruktur? Med andre ord - Bra for SEO.
  2. Avlogget

grobbie Blogger

hvordan vil du anbefale at f.eks en 2 år gammelt innlegg skal komme på forsiden for å gjøre innlegget aktuelt igjen? De fleste blogg"motorene" legger de nyeste innleggene først..

muligens et teit spm, men jeg er litt nysgjerrig på hvordan gjør dette på enklest og best mulig måte.
  3. Avlogget

Nettgründer Moderator

Om du bruker WordPress kan du gå inn på innlegget og redigere dato og vips så er det som nytt igjen :)
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Slik gjør jeg;

1. "Related Article". Denne plugin skannet postene dine, gammel som ny, og legger inn relevante lenker under hver post.
    Du kan også bruke "LinkWithin"
    2. Lenker inn til gamle artikler i fra førstesiden via sidebar. Her kan du bruke WP's egen bloggroll.
    3. Det finnes diverse themes som lar deg bestemme hvilke artikle du ønsker å ha på førstesiden
    4. Du kan bruke WP's "klistret" mulighet til å klistre artiklene på førstesiden.
    5. Å dyplenke til eldre artikler i nye poster.
    Metallian liker dette.
  5. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Bruker metode 5 når jeg "kommer på det" og så har jeg selvsagt "Related posts" plug-in. Et must spør du meg.

Del denne siden