1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.
  2. Hei Gjest, øk dine sjanser for å bli sett på nett. Legg til din blogg i Toppliste for Blogger

Økonomi Mikrojobb.no

En tråd i 'Presenter Bloggen' startet av mrborgen, 13 Okt 2011.

1. Avlogget

Michael Wynn n00b

2. Avlogget

erlend Blogger

Noen som fortsatt bruker Mikrojobb her da? Synes kvaliteten har blitt bare dårligere og dårligere på de ulike tjenestene.
  3. Avlogget

Aksjebloggeren n00b

Har merket meg det samme som deg Erlend. Liker heller ikke at Mikrojobb nærmest er gjort om til en boltringsplass for handel av spam. Når jobber som "Kjøp 45 000 backlinks i form av bloggkommentarer" kommer opp som anbefalte jobber, så kjenner jeg rett og slett at jeg blir litt irritert. Alle som driver med nettsider burde kjempe mot denne type spam. Det er lenge siden jeg benyttet meg av Mikrojobb sist. Det skal dog sies at jeg har hatt noen gode handler der også hvor jeg har fått utført jobber som jeg selv ikke har tid eller lyst til å gjøre for en billig penge og titter nok innom av og til fortsatt for å se hvilke jobber som tilbys.
  4. Avlogget

erlend Blogger

At Mikrojobb er med å videreformidle spam blir jeg forbannet over. Det verste av alt er at spam ligger under "anbefalte jobber" :mad:
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hvordan går det med Mikrojobb? Var jo på TV2 å greier.
  6. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Jeg har gitt opp mikrojobb.no for lenge siden. Jeg kan ganske sikkert si at jeg var en av de "første" som registrerte seg der (etter en uke ca). Jeg hadde nærmere 45 fullførte jobber samt 2300+kr i fortjeneste før jeg gav meg og ting gikk veldig bra, men etter hvert ble ting så urettferdig der for og være helt ærlig og jeg skjønner ikke hvordan mikrojobb tenker. Her er det potensialer i lange baner, men som noen andre har skrevet før meg er at salg av spam gjør at de seriøse selgerne blir usynlige. Det er også andre "merkelige" jobber som blir lagt ut. Folk bruker halv nakne jenter som thumbnails for og trekke til seg flere folk for og selge verdiløse jobber.

Det har kommet mange bra forslag som løser både spam og synliggjøring av selgere på en effektiv måte, men det har ikke blitt noe av (enda). Jeg skriver ikke dette pga et hat jeg har til mikrojobb, tvert imot, jeg skriver dette for at jeg vil at mikrojobb skal bli det samme som det var før alle spammerne og luremakerne begynte og selge sine "tjenester" (at alle hadde en fair sjangse for og bli sett). Jeg likte meg godt hos mikrojobb jeg, men når ingenting blir hørt, så er ikke jeg interessert i og være en del av mikrojobb.

Jeg håper bare mikrojobb holder det dem lover når det gjelder det dem skrev på bloggen sin 21.juni at det skal komme større forandringer hos mikrojobb fremover, men de nevner ingenting om hvilke jobber som ikke kommer til og være lov og legge ut lenger, eller om de kommer til og nekte visse jobber i det hele tatt. Blir ikke spammere og luremakerne luket ut så kommer mikrojobb til og ta dukken, garantert. Jeg håper for min egen del og andre sin at jeg tar grundig feil, for jeg vil gjerne tilbake til mikrojobb hvis dem klarer og få orden på ting.
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Her tar du og flere med deg opp et interessant problem, spam. Det å skape et nettsted der begge parter vinner er ofte et kappløp med tiden, på samme tid som Catch22 ofte er et problem. For nettstedeiere vil ha trafikk, men hvem gidder å engasjere seg hvis ingen er der? Og, da er det lett å fire på krava. Da kan du være sikker på at ulvene står klare til å bombardere med spam.

Tålmodighet er nøkkelordet.
  8. Avlogget

mrborgen Blogger

Hei dere!

Snart kommer vi med Mikrojobb 2.0, noe som blir noe ganske annet enn det siden er i dag. Vi har som du sier vært nødt til å akseptere mange dårlige jobber på nettsiden vår, rett og slett for å få litt volum. I den nye versjonen av Mikrojobb vil vi stille en god del høyere krav til hvilke jobber som kan bli lagt ut.

Samtidig vil den bli mer tagge- og søkebasert, i stedet for 20 faste hovedkategorier. Det fungerte i starten, men etter hvert druknet alle jobbene i mengden. Vår nye løsning henter mer inspirasjon i Finn.no sitt system, somer veldig flinke på å sortere innhold uten at det forsvinner i mengden.

Det måtte gå snart et år mellom lansering av vår første versjon før 2.0 ble klar. Beklager det. Men nå vet vi veldig mye om hva som skal til for å gjøre siden bedre. Så jeg tror det kommer til å være verdt ventingen :)
    BareBlogg, prlink og Nettgründer liker dette.
  9. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Dette ser veldig bra ut. Stå på!
  10. Avlogget

Bringly Sponsor

Litt utenom det denne tråden egentlig handler om, men likevel.

Denne personen er kanskje litt vel mye urealistisk:

:rolleyes:
    prlink og BareBlogg liker dette.
  11. Avlogget

prlink Kjendisblogger

Sikkert et luftslott det er snakk om. Dette lager man enkelt mens man spiser luftsuppe og venteboller. :p
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Dette høres jo lovende ut. Blir det custom plattform eller et ferdig script?

Del denne siden