1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.
  2. Hei Gjest, øk dine sjanser for å bli sett på nett. Legg til din blogg i Toppliste for Blogger

Økonomi Mikrojobb.no

En tråd i 'Presenter Bloggen' startet av mrborgen, 13 Okt 2011.

1. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Nei, men artikkelen burde lenket til dere, mente jeg
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

3. Avlogget

mrborgen Blogger

Åja, jeg misforsto :p

Ja, det var en veldig god ide! :) Skal prøve å få til det!
  4. Avlogget

mrborgen Blogger

Ja, de er ikke så dumme! Veldig hyggelig at pressen er interessert i Mikrojobbing! Er dette slike lenker som gjør at man får bedre rating på Google, altså? :)
  5. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Ser ut som det er en vesentlig forskjell på gigoy og mikrojobb.
    Mens man på gigoy mest finner oppgaver som er morsomme og kanskje lite seriøse finner man på mikrojobb veldig mye som spinner omkring web/utvikling/annonsering/sosiale media.
    Dette tror jeg mikrojobb tjener utrolig mye på, da brukerne hos mikrojobb er mer kjent med web og vet at man faktisk kan tjene penger på dette (ref. han som skulle vise rompa for en krone i artikkelen i bt).
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Absolutt, her får du to gode innlinker fra nettsteder som har PagRank 6 i Google :)
  7. Avlogget

mrborgen Blogger

Konkurranse

Det har du nok rett i [MENTION=16]Picxx[/MENTION]. Det er i alle fall de jobbene som selger best, sjekk gjerne ut vårt siste blogginnlegg. Der prøver vi å gi brukerne våre en oversikt over hva som selger best: Hvilke jobber selger vi mest av? |

Det kan dog hende at nordmenn trenger å bli litt mer vant med konseptet før de begynner å kjøpe de jobbene under kategorien "Tull & Tøys". Hadde vært morsomt, det og :)
  8. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg tror Sukkerspinneriet tenkte på å ta kontakt med BT for at de skal legge til en lenke til også dere.
  9. Avlogget

mrborgen Blogger

Ja, jeg skjønte det til slutt:) BT la inn en lenke i bunn av artikkelen. Genererte noen brukere og merker at tallene fra organiske søk på Google vokser!

Per
  10. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Beklager at jeg forklarte det så dårlig, men ja, det var det jeg mente :) Så bra at det gir deg trafikk.
  11. Avlogget

mrborgen Blogger

Kom gjerne med flere tips om du kommer på noe! Det gjelder forresten alle:) aktiviteten her inne samt på andre forum har lært meg svært mye om det å drive en nettbedrift! :)
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mitt bidrag mtp. økt kunnskap er å ta en titt her -> KunnskapsBase
  13. Avlogget

Washburn Blogger

14. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Tips; Bli flinkere til å moderere jobbene som kommer inn, f.eks. jeg kan passe barn i bergen for 50 kroner - jeg kan passe barn i bergen for 100 kroner timen??
    Har sett flere jobber i samme kategori som dette. Vær striks på at et oppdrag for 50 kroner er på 50 kroner, ellers kommer det ganske sikkert til å skli ut betraktelig hvis tjenesten blir mer og mer poppis.
  15. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Mulig jeg er blind og/eller åndssvak, men hvor står det om personvern hos dere? Om jeg legger inn min personinfo, hva gjør dere med den?

Har du noen statistikk for hvor godt jobber som selger annonser etc tjener i forhold til for eksempel leksehjelp?
  16. Avlogget

mrborgen Blogger

Topp side [MENTION=1]BareBlogg[/MENTION]! Der merker jeg at jeg kommer til å tilbringe en del tid fremover:)

Dette med jobber som ikke følger retningslinjene mtp pris er en plage [MENTION=16]Picxx[/MENTION]. Litt av problemet har vært at folk ofte ikke hører på deg når man gir dem beskjed om å endre jobben. Mulig vi bør prøve å være strengere med slike brukere. Altså: følg reglene eller så sletter vi jobben din.. Samtidig ønsker vi ikke å skremme vekke brukerne!

Kjøper jobben din nå [MENTION=98]Washburn[/MENTION]!

[MENTION=107]Sukkerspinnet[/MENTION], du kan lese om Personvern ved å klikke deg inn på lenken med sammen navn i bunn av forsiden vår. Der står det om vår garanti:) vi deler ikke noe informasjon med tredsjeparter, alt holdes innad i firmaet.

Jeg har postet en bloggpost om hvilke typer jober som selger, se på www.mikrojobb.no/blogg og bla deg ned til innlegget. Der er det også forklart grafisk.
    Annonsejobbene selger helt klart best, men andre jobber begynner også å ta seg opp. Jeg solgte en exphiloppgave fra universitetet der. Så dersom man har skoleoppgaver liggende, med god karakter, er jeg helt sikker på at det er mulig å få solgt dem.
  17. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Jeg har exphil-oppgavene mine ja, de fikk jeg A på. Dessuten har jeg en del matteinnleveringen og labjournaler liggende å slenge :p
    Så forresten en jobb som var "jeg kan late som jeg er kjæresten din" haha! :p La også merke til jobber som lå under 50 kr, men som oppga i teksten at de kostet 100 kr. :/
  18. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Hvilke personlige opplysninger må du gi fra deg hos mikrojobb? :confused:
  19. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Paypal/betalingsinfo?
  20. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Paypal er ikke personlig info.
    Du kan bytte/skifte e-post adresse der som du selv vil.

Del denne siden