1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Merke medlemmer i tråder eller ikke?

En tråd i 'Driftsmeldinger' startet av hupsey, 30 Nov 2011.

1. Avlogget

hupsey Blogger

Jeg ser at jeg også er merket i 8 tråder som jeg ikke har vært involvert i..
    Hva er poenget med å merke folk i hytt og vær? Er dette en måte man prøver å få folk til å lese trådene?
  2. Avlogget

Nettgründer Moderator

Kanskje du har svaret her :p
  3. Avlogget

Bringly Sponsor

Men konsekvensen kan bli at man bare blir oversett av andre? Uansett, kanskje mod kunne skilt ut denne diskusjonen i en egen tråd?
  4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Har skilt ut dette i en ny tråd [MENTION=97]Bringly[/MENTION] og [MENTION=78]hupsey[/MENTION] ;)
  5. Avlogget

Bringly Sponsor

Da kan jeg skrive hva jeg mener. Dette er noe jeg ikke liker. Jeg mener at denne overdrevne merkingen er spam.
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Ja er i grunn litt enig med deg Bringly, da synes jeg det er bedre å bruke @ funksjonen om en ønsker å gi ett spesielt medlem et signal. Eller hur?
  7. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Jeg synes det er ok å merke medlemmer i tråder, men kanskje ikke merke alle alltid :)
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Dette er jeg enig i. Vil dere at vi skrur av "felles" taggingen?
  9. Avlogget

hupsey Blogger

Det kan bli litt mange meldinger i innboksen med denne typen tagging. Men om det går ann å gjøre taggingen uten at men får meldinger i innboksen hadde det jo vert helt ok..
  10. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

I utgangspunktet liker jeg funksjonen. Det er en fin metode å melde fra til noen man tror kan være interessert i tråden. Om jeg for eksempel skulle laget en tråd om bareblogg.no, hadde det vært naturlig å merket Morten i tråden. Skulle jeg fortalt om mine erfaringer rundt blogghotell.no, hadde det vært naturlig å merke Bringly i tråden. Eller bare tråder man tror kan være av interesse for den brukeren

Men når det blir sånn at man blir merket i tråder som er helt irrelevante for meg, så mister det jo sin funksjon.
  11. Avlogget

Bringly Sponsor

[MENTION=107]Sukkerspinnet[/MENTION] er inne på noe. Funksjonaliteten er i seg selv glimrende, men ikke når den blir misbrukt. Og det er det vi egentlig diskuterer her; altså, når man merker alle og enhver fordi man ønsker å rette oppmerksomhet mot en tråd som egentlig ikke har noen interesse for de som blir merket.

Kanskje det kunne vært aktuelt å presisere bruken av funksjonaliteten i reglene?
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Vi kjører litt til med felles tagging så ser vi det litt an.
  13. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Jeg digger denne funksjonen.
    Blogging er kommunikasjon. På blogger bruker man trackbacks, på BB bruker man tagging.
    IKKE fjern funksjonen :)
  14. Avlogget

Ayianapa Blogger

Nå er det primært èn bruker som har merket meg i samtlige tråder, så det er vel mer et misbruksproblem enn et funksjonsproblem.
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

[MENTION=244]Jonas Philipe Svendsen[/MENTION] leser du denne tråden?
  16. Avlogget

hupsey Blogger

Om man teknisk kunne skilt ut mentions fra innboksen, hadde det vert enklere å ha oversikten. Han du nevner var sikkert bare litt overivrig, og det kan skje alle:)
  17. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ideen er god den hupsey. Jeg har modda dette forumet slik at jeg nesten ikke finner frem selv;) Tror ikke jeg kommer til å skille ut noen meldinger i fra inboksen . Det hele handler om å bruke vett.

Del denne siden