1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips Løs et problem

En tråd i 'Tips, Guide Og Spørsmål' startet av bareblogg, 4 Jul 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bloggtips #7 - Løs et problem

En sterk drivkraft på webben er å finne svar på dine spørsmål. Ja, mennesker av natur er jo problemløsere. Det er jo nettopp derfor du sitter å leser dette innlegg og ikke enda klatrer i trærne lengre:p

Så, utstyrt med denne knivskarpe kunnskapen om vår eksistens, skal du neste gang du skriver et innlegg ha i tankene at folk fleste elsker når du har løsningen, eller når du presenterer en mulig løsning på et problem.

Men hvordan finner jeg ut hva andre lurer på tenker du kanskje da.

Her er et par tips;

- Start med deg selv. Hva lurer du selv på? Hvis du fremdeles lurer og ikke har svaret foreslår jeg at du Googler spørsmålet og finner svaret. Fra der kan du lage en post av spørsmålet.

- En av mine favorittmetoder er å sjekke hvilke søkeord som gjorde at de havnet inn på bloggen min in the first place. I fra der kan du finne mye interessant stoff. Hvis du bruker Google CSE (Google`s Custom Search Engine) får du et meget fint innblikk i hva folk søker på når de er på bloggen din. Dette krever at du har litt trafikk, og er best egent når bloggen er av en viss størrelse. Hvis du ikke vet hvordan man finner denne informasjonen kan jeg si at det finner du ved å gå til Google Analytics kontoen din.

- En annen metode, som jeg bruker er å gå til Google. Start å skriv en søkefrase. Du vil da se hva som er mest søkt. Fra der kan du få en del ideer.

- Besøk andre blogger. Se hvilke spørsmål de kommer med i kommentarfeltet. Enkelt og greit.

- Bruk sosiale medier. Se hvilke spørsmål som stilles på Twitter. Dette kan være en god kilde til inspirasjon.

Som dere ser er mange muligheter. Og husk, neste gang du skriver et innlegg, folk elsker når dere løser et problem.
  2. Avlogget

Ayianapa Blogger

Sannhet med modifikasjoner det her, BareBlogg. ;)

Du vil få opp en liste over en del naturlige søkefraser, men også en del tull. Om du skriver inn "er det" , så vil "Er det synd på afrikanere?" og "Er det fredag?" (!!!) være to fraser som dukker opp som henholdsvis #5 og #1.

Skal du finne ut antall søk på frasen i mnd, så er Google Keyword Tool verdens beste programvare.

-a
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det har du helt rett i [MENTION=106]Ayianapa[/MENTION]. Det var ment for å sette hjernen inn i problemløser modus. Keyword Tool - Google Adwords er helt enestående, og er absolutt noe jeg anbefaler. Krever dog litt tid til å sette seg inn i opplegget, spesielt for en nybegynner. Bra kommentar though.
  4. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Beste plassen å finne spørsmål er utelukkende på forum.
    Er du i tilegg medlem på forumet kan du, hvis lovlig i.h.h. til forumreglene, også linke til løsningen på bloggen din i forumet og tråden der du fant spørsmålet.

Lite p.s.
    Er du en av de som liker å tjene noen kroner på bloggen kan det lønne seg å ikke gi et konkret svar på problemet men heller fortelle mere om hvorfor og hvor, da med henvisning til "hvor" med en affiliatelink.

Del denne siden