1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Kan du kontakte denne IP-adressen?

En tråd i 'Pauserommet' startet av Bringly, 11 Jun 2011.

1. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg får ikke tilgang til en IP-adresse for en ny server, og trenger litt hjelp for å finne ut om dette er et problem hos meg eller hos datasenteret. De forskjellige tjenestene jeg bruker for å sjekke dette har veldig varierende svar, alt fra tilgjengelig til ikke tilgjengelig, og derfor trenger jeg hjelp fra andre.

IP-adressen er: 85.17.180.147

Du kan gjerne også forsøke nettadressen: http://durkheim.bringly.net

Bare kopier adressene og lim så inn i adressefeltet til nettleseren.

Tusen takk for hjelpen.
  2. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

"Firefox klarer ikke opprette en tilkobling...."
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

4. Avlogget

Bringly Sponsor

Jeg tror jeg har funnet ut hva som er problemet. Det er mulig å pinge ip-adressen, og det ser ut til at problemet ligger på selve serveren. Blant annet er apache ikke tilgjengelig. Så jeg må nok bare vente på at supporten får koblet seg opp på serveren og fikset problemet. :-(
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

6. Avlogget

Bringly Sponsor

Akkurat den meldingen er riktig. Det eksisterer ikke noen nettside på det domenet, og derfor får du opp meldingen.

Årsaken for problemet var at cPanel ikke var riktig installert i tillegg til at jeg ikke fikk tilgang til serveren gjennom ssh. Så snart supporten fikk fikset ssh-problemet fikk jeg reinstallert cPanel, og dermed var alt oppe og gikk. I ettertid har jeg nå installert CloudLinux, Litespeed og herdet serveren. Så alt fungerer nå som det skal.
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hva har du tenkt å kjøre på serveren?

Del denne siden