1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips Jobb sammen med en bloggvenn

En tråd i 'Tips, Guide Og Spørsmål' startet av bareblogg, 3 Jul 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Bloggtips #6 - Jobb sammen med en bloggvenn

Å blogge er en relativt ensom bedrift. Man sitter ofte hjemme i sene nattetimer og skriver artikler. Men, det trenger ikke å være slikt. Det har jeg fått erfare etter at jeg startet forumet BareBlogg.no.

Her på forumet er vi en liten, men svært engasjert gjeng, og mitt inntrykk er at samtlige koser seg. Her deler vi ideer, kommer med forslag, hjelper hverandre osv... Da er blogging plutselig blitt svært så sosialt. Og, ved å ha en slikt nettverk vil du sannsynligvis;

- Få raskere feedback på dine blogginnlegg

- Drøfte et innlegg før du publiserer det, for å kvalitetsjekke fakta o.l.

- Dele linker og gode blogginnlegg

- Ta en virtuell kaffepause

- Hjelpe hverandre med motivasjonen. Denne er viktig synes jeg. Det er nemlig slikt at alle har sine stunder, der en føler seg totalt overenergisk, og tider man helst ikke gidder å logge seg på i det hele tatt. Da skal du vite at det hjelper kolosalt å ha en bloggvenn eller et bloggsamfunn å gå til.

- Få feedback på hva som kan forbedres

Ok, sier du, jeg ser den. Men hvordan skal jeg få en bloggvenn da?

Måten du kan få en bloggvenn på er å;

- Linke inn til en du ønsker å jobbe med

- Skrive et innlegg der du peker på den andres sterke sider

- Skrive en e-post der du forteller om dine ideer og tanker

- Bli medlem av et forum innenfor din egen nisje, eller Registrer deg på BareBlogg.no

- Spør om hjelp av en som du ønsker å jobbe sammen med. De aller fleste liker å bli spurt;)

- Sørg for at du alltid er vennlig og i møtekommende, og hjelp til så godt du kan når det er noe du mestrer og du blir spurt om hjelp.

Som sagt, etter at BareBlogg.no kom på bena har jeg virkelig fått øynene opp for hvor viktig det er å være en del av et miljø.

Du trenger absolutt ikke være medlem av et forum. Ditt eget miljø kan være alt fra din bestekompis, til kjæreste, til mor eller far...

Poenget mitt er at den som du velger ut, må ha samme lidenskap og interesse for blogging ellers blir det barekrøll.no;)

Del denne siden