1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Tips Hvordan finner man inngående lenker?

En tråd i 'Tips, Guide Og Spørsmål' startet av bareblogg, 9 Apr 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Å finne såkalte inbound links aka IBLs kan være et mareritt av og til. Særlig hvis man ikke hver helt hvordan man gjøre det.

Men, hvorfor skal vi bry oss om IBLs? Det kan være mange gode grunner til det.

1. Interessant å finne ut hvem som linker til hvem.
    2. Hvis et nettsted linker inn til et annet gitt nettsted, kan det være at de er villig til å linke inn til nettopp til deg.
    3. Sjekk ut konkurransen.
    4. Ved et evt. oppkjøp er det fint å få en oversikt over linkene.
    5. Finne ut om det er nofollow eller dofollow, som er et ganske viktig element

Det er sikkert mange flere også, men det var de jeg kom på i farten.

Under finner dere et par linker til nettsteder som hjelper dere å kartlegge IBLs.

-> SEOmoz | Linkscape

-> Google Webmaster Tools

- > https://ahrefs.com/

EDIT: Tatt bort døde linker
  2. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

3. Avlogget

blue Blogger

4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Takk for tips begge to. To er tatt bort, en er lagt til:D
  5. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Ok-noobspm- når jeg skal legge til nettsted i GWT- skal jeg laste filen opp i brukerpanelet hos hosten min, legge koden i index.filen i wp eller??? (ja litt rødming her nå)
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Du må laste ned filen du får til der du har installert nettstedet, altså via ftp. Deretter må du følge URL`en som du får oppgitt for å bekrefte at du eier nettstedet.
    Metallian liker dette.
  7. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Yes:D
  9. Avlogget

hupsey Blogger

Du kan også legge til med metacode i header på nettsiden. Eventuelt legge koden enkelt inn i admin panelet dersom du bruker yoast SEO..
  10. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

tar du det med en enkel noob forklaring for meg som ikke har yoats, altså første løsningen din der?
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

12. Avlogget

hupsey Blogger

Du tar metakoden du får fra google, åpner theme editoren( klikk apperance og editor etterpå i wp dashboard) finner filen header.php i rullegardinen oppe til høyre. Liker inn google koden rett før </head>...
    Men skal du først ha et SEO plugin anbefales yoast som er et kongeplugin som fikser det meste;)
    Metallian liker dette.
  13. Avlogget

Metallian Kjendisblogger

Finner ikke ut av det-det skal jo kunne gjøres via Googal Analytics som jeg jo har, men jeg skal bruke den "asynkrone-eller hva det het" koden som skal legges i header filen og når jeg trykke rpå linken for å få den koden får jeg en feilmelding. Irriterende!

EDIT:OK-det fant jeg ut av det, bruke metoden for å laste ned en metacode som ble lagt i header-filen. Gleder meg til å teste dette verktøyet, har tenkt på det lenge ettersom jeg vet det er et bra verktøy.
    BareBlogg liker dette.
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Legger ved noe bilder som forklarer...

Vedlagte filer:

Del denne siden