1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Hvor rask linje har du?

En tråd i 'Pauserommet' startet av bareblogg, 7 Mai 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja som tittelen sier; hvor rask linje sitter du på?

Min linje er levert av Lyse AS via Altibox og har en hastighet på 40/40mbit. Linjen er av typen fiber.
  2. Avlogget

teknolicious Blogger

jeg sitter i Riga, Latvia. Faktisk et av verdens beste land når det kommer til hastighet på linjene. Har ennå bare muligheten til 10/1, men skal i følge leverandøren min få 100/100 i løpet av et år. DET gleder jeg meg til.:cool:
  3. Avlogget

teknolicious Blogger

og enda bedre, prisen for det blir latterlige 14 lats i måneden, altså ca 160 kroner. mot de 190 kr jeg betaler nå for 10/1
  4. Avlogget

Nettgründer Moderator

Er misunnelig på dere som har fiber :( Jeg har 10/1 fra Get som fungerer greit nok :)

Men jeg sitter fremdeles med et gammelt abonnement, det nye som ligger nærmest det jeg har nå er 8/2 og er billigere. Så jeg burde vel egentlig bytte til det?
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

Download er ok Nettgrunder. Upload derimot ligger laaaangt etter.

For meg, som bruker et hav av online-tjenester, hadde det vært katastrofe med 1mb upload.

I det daglige så merker jeg ingen forskjell mellom 10Mb og 40mb. Det er først ved overføringer det merkes godt.
  6. Avlogget

Nettgründer Moderator

Sjekket litt mer nå på Get, og om jeg betaler det samme som jeg gjør nå kan jeg få 8/4 og det må da være bedre enn 10/1? Få ihvertfall øket uploaden mye....
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja jøss, go for it man;)

Natt og dag!
  8. Avlogget

Bringly Sponsor

En ganske fattigslig tilkobling. Naboene ville ikke ha fiber, og jeg er ikke villig til å betale 40-50.000 kr for å få lagt inn fiber.

Men slik er livet av en eller annen grunn.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

40-50k for en mann i din posisjon er vel ingenting;)

Hva er hastigheten [MENTION=97]Bringly[/MENTION]
  10. Avlogget

Bringly Sponsor

3,5/0,7. Jeg sa jo at den var ganske fattigslig.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Viktigere, føler du at det begrenser deg på noen måte?

Jeg hadde blitt svært begrenset med så lave hastigheter.

ADSL?
  12. Avlogget

Formuebygging Blogger

25/5 Her. Via kabel.

Har fått forespørsel om fiber og vi har iallfall takket ja. Da blir det 25/25. Ikke sikkert at det blir dog, kommer an på naboene. Det er jo ikke alle som vil øke verdien på sine boliger tydeligvis ...
  13. Avlogget

Bjørn Kenneth Muggerud n00b

Sitter i utgangspunktet på et ICE-nett (aff.link) siden jeg jobber fra båten. Disse skal levere teoretisk 3,1 mbit nedlastning, noe jeg har tilgode å oppnå.

Jeg merker at jeg ikke sitter på noe superkjapt nett, og det påvirker helt klart arbeidsdagen litt, men jeg får da gjort ting allikevel...
  14. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

3,48Mbps ned, 0,48Mbps opp - Bangkok
    1,08Mbps ned, 0,12Mbps opp - Oslo

Greier seg i lange baner for meg.
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Mangler bare at du deler linjen med hele nabolaget nå...

Du er jo nødt til å begrenset med så lave hastigheter, spesielt upload?
  16. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Nei, ikke så veldig ofte det.
    Skulle i visse tilfeller hatt mulighet til å laste opp 45-90 min. videsnutter, men står over det.
    Ellers gjør man jo mye galt uten å måtte ftp opp alt mulig rart selv.

Del denne siden