1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Forslag til utvidelse av BareBlogg...

En tråd i 'Driftsmeldinger' startet av bareblogg, 13 Jul 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg jobber med en tanke her, og det hadde vært svært bra hvis dere kunne ha kommet med deres POV (Point Of View) aka synspunkter.

Ser vi oss litt rundt i bloggnorge så blogges det om ALT mellom himmel og jord.

Min tanke er;

- Hvorfor kan vi ikke ta mange av disse diskusjonene her på BareBlogg?
    - Hvorfor kan ikke BareBlogg omfatte både teknisk, slik som nå, og samtidig være et møtested hvor vi diskuterer mange av emnene det blogges om?

Jeg tror vi hadde vunnet kolossalt ved å gjøre det på denne måten. Dere som forumbrukere og nye fremtidige medlemmer sitter på ekstremt mye kunnskap. Kunnskap som dere blogger om.

Se på hvilke tråder det er mest gass i her på BareBlogg. Det er de trådene hvor folk får lov til å tilføre litt mer av seg selv, enn kun sånn gørr nerdemat..he he;)

Så ideen min er at vi utvider stille og forsiktig med en ny kategori. Kategorien må være multifunksjonell ala vitenskap, religion og politikk eller sko, klær, og mote osv.

Hiv dere på folkens. Gjør ingenting om debatten blir litt hett her...
  2. Avlogget

Bringly Sponsor

Vær så snill ... ikke religion og politikk. Hvis det er noe som bringer frem det verste i oss, så er det nettopp disse to temaene. Faren med disse er at de riktignok ofte skaper mye aktivitetet, men de har også en tendens til å skape konfrontasjoner, aggresjon og konflikter som lett kan ødelegge et samfunn. Dette er noe som jeg har sett flere ganger i fora. Husk, det finnes dessverre alt for mange troll i verden. (Ref. se bare på nettavisene og diskusjonene som forekommer der.)
  3. Avlogget

hupsey Blogger

Med litt hard moderering går det nok greit. Syns det er gøy med litt friske diskusjoner. Men seter viktig at man passer på å ta ballen og ikke....
  4. Avlogget

Carina Josefine Kjendisblogger

Men når vi ser det verste i deg får vi jo også lyst til p besøke bloggen din! for å se hva slags person det her egentlig er :p
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

he he...
    Så du er for å utvide repertoaret her?
  6. Avlogget

For all del. Kanskje greit å for eksempel alltid starte diskusjonen med link til et eller flere blogginnlegg det går an å starte en god diskusjon fra? Eller på en eller annen måte få relatert temaet tydelig til blogging. Kanskje folk blir ivrigere til å delta og foreslå emner også, hvis de kan få med en link eller to til egne innlegg?
  7. Avlogget

Bringly Sponsor

Nå har jeg fulgt en blogg som tilhører en "politisk" blogger noen måneder, og vi kan si det slik at personen tror at han er en dyktig skribent og har mye kunnskap, mens han i virkeligheten har usedvanlig mangler svært mye kunnskap, forstår ikke ironi, og oppførerer seg som en drittsekk i diskusjoner.

Når jeg først ble oppmerksom på bloggen trodde jeg at den var satirisk, men det viste seg dessverre slik at dette ikke var tilfelle.
  8. Avlogget

Jacob Blogger

Er ikke helt sikker på om jeg skjønner akkurat hva du mener, men umiddelbart tenker jeg at dette blir for bredt. Vil ikke fokus på selve bloggingen minskes og Barebloggs posisjon som en ressurside på dette området overses ? Vil det ikke da bli en generell debattside på linje med VGD?
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja det er et godt poeng, men jeg ser et problem med den metoden. Det blir meget raskt spammy. Allerede i dag har vi folk som er svært ivrige til å linke inn til eget innlegg uten noen god grunn. Det gagner BB null komma niks. Det er heller med på degradere innholdet etter min mening. Med det så mener jeg at det er lov til å linke inn til eget innlegg så lenge man bruker hue. Skal man legge ved en link i første post kan det ikke bli egne linker - Sorry folks, men det blir hazard spill når brukermassen øker.

Jeg ser for meg diskusjonene må være genuine og ikke pga at folk skal drive lenkebygging.
  10. Avlogget

hupsey Blogger

VG og andre store aviser har nesten ingen fornuftig moderering. Her er det full kontroll og en eier som tar dette seriøst. På webforumet foreksempel er er det også mulig å diskutere litt friskt, men det blir effektivt slått ned på om noen krysser streken..
  11. Avlogget

Da kan du jo evt få et par moderatorer til å gå gjennom innsendte forslag? For hvis man ikke kan knytte egne og andres blogginnlegg tett opptil en slik diskusjon, hvorfor vil da folk diskutere krig og fred og religion og politikk og slik her, i stedet for på andre, mer etablerte forum, for den type ting? Etter min mening kan det se litt out of place ut, med slike kategorier, om man ikke veldig tydelig ser sammenhengen med blogging og blogginnlegg. Blir litt som et dyreforum jeg var på. Plutselig opprettet de en Mammakategori og en middagskategori og så en til og en til... Er omtrent aldri no spennende om dyr der mer :(
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Dette er en meget relevant vinkling [MENTION=76]Jacob[/MENTION], og er absolutt grunn #1 for at jeg ikke har gjort dette tidligere. Vi er da over på det vi kaller spissing og bredde. Skal BB være et spisset forum for et mindre antall, eller skal vi gå bredere ut og nå bredde-norge?

Det er pro og cons med begge deler, men dette er den største bøygen i mine øyne.
  13. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg personlig tror ikke dette blir et problem hvis vi "ansetter" dyktige moderatorer. Jeg har en i siktet allerede som hadde gjort det glimrende.
  14. Avlogget

bareblogg Grûnder

Dette er jeg enig i. Det som jeg er litt "redd" for er det som [MENTION=76]Jacob[/MENTION] tar opp. Skal vi være et snevert og spisset forum eller et bredde-forum.

Husk folkens at sakene som vi skal ta opp er jo emner som dere allerede blogger om;)
  15. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja [MENTION=171]Carina Josefine[/MENTION] fullstendig enig, og er i tråd med mine egne tanker. [MENTION=76]Jacob[/MENTION] har også kommentert dette. En utfordring å få dette til, men med litt kløkt burde det gå tror jeg.
  16. Avlogget

hupsey Blogger

Ja, det er ikke lett å finne en olebrum løsning. Blir forumet for spisst kan det bli litt kjedelig, blir det for bredt kan fokuset forsvinne. Men jeg tror ikke bb blir oversvømt fordi om det åpnes for litt annet en bareblogg(selv om det er navnet ..) Mange blir avskrekket av registrering og jeg tror ikke mange troll vil bruke tid på et bloggforum.. Men er enig i at link spam ikke må tolereres.
  17. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Jeg håper BB kan fortsette å spisse seg mot blogging, og fortsette å ha god kompetanse på dette. Viktig at det liksom fortsetter å være hovedgreia.
    Men vi blogger jo om mye annet en blogging, og vi liker jo å prate litt, og diskusjoner er gøy... Det er sikkert mye annet vi kunne hatt glede av å diskutere og dele med hverandre, selv om bloggingen og web fortsatt er hovedfokus på forumet.

Det ene utelukker vel ikke nødvendigvis det andre?

Er min mening :)
  18. Avlogget

bareblogg Grûnder

Tenker fortsatt mye på dette. Jeg er litt skeptisk til å vike bort fra at BareBlogg skal være et uber-spisset bloggforum - Et kompetansesenter for blogging.

Har tittet litt på VGD og jeg vil ikke at BB skal bli slikt. Dessuten så har vi jo VGD. Gidder ikke å løpe etter dem;)

Jeg tror at det er en tyngre vei å gå - å være spisset mot blogging, men jeg tror på sikt at det kanskje er det beste. Da vet folk ihvertfall hva dem finner her inne - og det er meget viktig.

Synes CJ sa det på en bra måte. Hun besøkte et dyreforum, og plutselig så var det debatt om alt mulig annet. Da har hele strategien gått i vasken etter min mening. Det SKAL IKKE skje her!

Blir det utvidelse blir det en liten tror jeg. Kommer ikke til å skje noe før etter ferien uansett. Får bruke litt av ferien til å pønske ut noe smart;)
  19. Avlogget

Jeg glimter til i blandt vett! Ellers er jeg enig med deg her :)
  20. Avlogget

Ayianapa Blogger

[MENTION=1]BareBlogg[/MENTION] , du har to "oversikter" på toppen på hovedsiden med "Mest populære tråder" og "5 siste svar" eller noe slikt. Husker ikke akkurat emnetitlene nuu. Men når du klikker på trådene i "Fem siste svar", så kommer du til siste post, noe som er bra. Men om du klikker på den til venstre, så kommer du til post #1, noe som er ganske irriterende. Slik som på den mest populære tråden "Hva har du gjort i dag?" slik at man må navigere seg fra side #1 til #18++ hver gang. :p Kan det fikses?

Del denne siden