1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Egen facebook side for bloggen.

En tråd i 'Sosiale Medier' startet av Hakkespett, 9 Mar 2011.

1. Avlogget

Hakkespett Blogger

Ser det er en del som lager egne facebook sider for bloggene sine. Har dette noe for seg?
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Godt spørsmål. Det kan det være. Hvis du synes bloggen din er mer enn nok arbeid hadde jeg tenkt meg om to ganger. Det skap litt ekstra arbeid iform av oppfølging, oppdatering osv.

Trafikkmessig kan det være lurt å opprette en profil. Ser at BB f.eks. får litt trafikk i fra FB, men det er få nye besøkende, så den reelle gevinsten er nok ikke så stor. I utgangspunktet er FB nok et medium for å markedsføre bloggen.
  3. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Jeg tror effekten man har av å markedsføre seg på facebook kommer mye an på målgruppen man har. Voksne mennesker har et veldig avslappet forhold til facebook, noen har det faktisk ikke i det hele tatt. Veldig unge mennesker har omtrent hele livet sitt på facebook, og da er jo selvsagt fb et fint medium for å nå dem. :)
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja det er nok sant. Tror allikevel at det er en gevinst å opprette en FB konto - hvis du har tid nok vel og merke. Ser av BB`s side -> BareBlogg.no | Facebook, det flere artikler som er ganske godt besøkt, så helt bortkastet er det ikke.

Det er jo bare å prøve Hakkespett for å se om det gir noen gevinst. Jeg kan alltid bistå deg hvis du vil;)
  5. Avlogget

Bjørn Kenneth Muggerud n00b

Å bruke Facebook som en ekstra kanal for å få frem bloggen og sin egen person/tema e.l. er riktigt hvis man bruker det på rett måte.

Se på det som en av mange kanaler man kan bygge relasjon med leseren. Facebook er en meget flott og enkel plattform å bygge en relasjon på da man møter mange på samme sted og alt ligger til rette for viral spredning av det som er godt innhold!
  6. Avlogget

Håkon n00b

Det er ingenting å tape ved å opprette en FB-side. Min FB-side er nr3 trafikkilde. Fordelene er også at du "minner" brukerne på når du poster ett nytt innlegg. Og, som jeg oppdaget i dag - facebook har en bra insightsfunksjon, hvor du kan se om du har peilet deg inn på riktig målgruppe. Du ser alder og bosted på brukerne.
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Ja det er sant som dere begge sier, at FB kan være en god kilde til trafikk.

Det som ikke kommer klart frem er om det er nye eller eksisternde lesere.

For min del er det ganske skjev fordeling, med hovedvekt på eksisternde lesere.
  8. Avlogget

elinhenriette n00b

Veldig greit siden ikke alle bruker bloglovin. Når de liker min facebookside får de innleggene mine på newsfeedn på facebook. Innebærer ikke noe ekstra arbeid fordi en facebookapp ordner alt automatisk :)
    Har nettopp ordnet facebookside, så ikke så mange likes enda. Tok tid før badgen min ville virke på bloggen min men nå ser det bra ut!
  9. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Når man lager en facebookside, vil det knyttes til min private facebookprofil?
  10. Avlogget

Nettgründer Moderator

Den blir jo knyttet til din profil i egenskap att du er administrator. Men du er anonym om det var det du lurte på?
  11. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Ja, lurer på om noen kan se at det er jeg som står bak.
  12. Avlogget

Nettgründer Moderator

13. Avlogget

elinhenriette n00b

Prøv å se på min facebookside, jeg er vel synlig som administrator?
  14. Avlogget

Jonas Philipe Svendsen Blogger

Gjort det samme altså elin :) Men var ganske tidlig ute med og gjøre det hyggelig at enn annen fra bloggr.no tar turen over til forumet også:)
  15. Avlogget

Nettgründer Moderator

Du er ikke synlig som admin, men det er jo ingen hemmelighet hva Facebook siden din handler om ;)
  16. Avlogget

Sindre Møllerhaug Blogger

Jeg bruker FB-side til bloggen min og det gjør at leserne får vite når det er skrevet nytt innlegg. Det gjør at det blir lettere å følge bloggen uten å lure på om det er kommet et nytt innlegg eller ikke.

Del denne siden