1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

Disqus

En tråd i 'Sosiale Medier' startet av Sukkerspinnet, 29 Jan 2012.

1. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Dette er et kommenteringssystem jeg ikke forstår meg på. For å kommentere er jeg altså nødt å logge meg inn, men jeg har ingen disqus-konto. Da blir det jo alltid til at jeg bare lar være å kommentere på blogger som bruker dette systemet, selv om jeg i utgangspunktet hadde tenkt å legge igjen en kommentar.

Kan noen forklare meg Disqus? Det må være mange fordeler med det, siden man velger å bruke det til tross for at det blir flere klikk før man får kommentere? Eller er det bare jeg som ikke forstår det?

(Nei, jeg har ikke lyst bruke twitter- eller facebookkonto til å kommentere med, jeg vil legge igjen navn og nettadresse.)
  2. Avlogget

grobbie Blogger

du får vel også ett valg om å skrive inn navn og epost? ... jeg får det ihvertfall opp på siden min mobilmobil.net
  3. Avlogget

teknolicious Blogger

Jeg valgte å bytte til det da de største nettstedene i Norge, altså nettavisene, gikk for Disqus...

Tar du deg bryet med å lage en konto, jeg har en Teknolicious-konto med link til siden min som jeg nå kan bruke over alt, så kan du legge igjen kommentarer med den hver gang. Jeg er logga inn hele tiden, akkurta som jeg er med Facebook f.eks
  4. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Men om jeg har Disqus på min blogg, eksempelvis, hvorfor skal jeg forvente at de som kommenterer skal ta seg bryet med å lage seg en konto?

Gir Disqus noen fordeler? Er det enklere for den som kommenterer i ettertid? Er det enklere for den som eier bloggen å holde orden på kommentarene?
  5. Avlogget

grobbie Blogger

iom at du kan også ikke trenger å registrere deg, så oppfyller den mange fordeler
    - legge inn kommentar anonymt
    - legge inn kommentar, for å så kunne følge innlegget videre
    - oversikt, og mulighet til å administrere kommentarene på en enkel måte via dems hjemmeside
    - flere seriøse og store aktører bruker disqus, og det er vel ikke bare tilfeldig
  6. Avlogget

hupsey Blogger

Jeg satte opp disqus med mulighet for kommentarer vi sosial media profiler tidligere (slik som veldagt bilde viser)
    Men det er en stund siden, så jeg har glem hvordan jeg gjorde det.
    Har nå prøvd alt + googlet etter svar uten hell.
    Huske det var noe med at man måtte velge det rette themet( tror det var Narcissus)
  7. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det er vel bare å logge seg på med de respektive kontoene det vel?
  8. Avlogget

hupsey Blogger

Ja, man kan det. Men spørsmålet var hvordan jeg kan få designet som viser på bildet på min disqus kommentar box.
    Tror det er snakk om å tweake instillingene inn på disqus settings.
  9. Avlogget

bareblogg Grûnder

hupsey sjekk BareBlogg. Jeg har skrevet en guide om det. Du må tweake CSS.
  10. Avlogget

hupsey Blogger

Supert:) Du kan kanskje legge inn linken slik at andre som leser dette kan klikke seg rett til guiden også.
  11. Avlogget

bareblogg Grûnder

Filler`n. Jeg blanda med Linkwithin CSS. Uansett, her er en guide -> DISQUS Docs | Knowledge Base - CSS Customization/Troubleshooting

Alt etter theme, så kan du laste CSS inn i "custom CSS".
  12. Avlogget

bareblogg Grûnder

Er sikker på at jeg skrev en guide mtp custom disqus til egen blogg. Finner den bare ikke:confused:

Del denne siden