1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

BareBlogg - VPS

En tråd i 'Driftsmeldinger' startet av bareblogg, 19 Mar 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Jeg har gått til anskaffelse av VPS.

Ser at om ikke så altfor lenge vil jeg trenge det uansett...bedre å være førevar her.

Jobber med å få alt på plass.

Kommer tilbake til denne tråden i god tid før selve flyttingen - just in case bb goes black for a wile;=)

Jeg kommer til å kjøre BB via et subdomene som en test før jeg åpener det opp for dere uansett.

Hvis det er noen her på BB som er dreven på managed VPS og flytting er dere mer enn velkommen til å ta del i flyttingen...

For de spesielt intresserte kan ta en titt på denne linken -> EuroVPS - Managed Linux VPS

Kjøpte VPS 200.

Det satt i gang et prosjekt på denne saken

Følg Link -> http://bareblogg.no/f27/prosjekt-flytting-webside-297/
  2. Avlogget

bareblogg Grûnder

Goodmorning folks;)

Er det noen som kan gi et hint eller to på hva jeg må passe på ved flytting av et nettsted fra en plass til en annen.

Og, er det noen som er sjef i cPanel? Hvis så, vennligst tre frem og gi et hint eller to der og;)
  3. Avlogget

Bringly Sponsor

Se prosjekttråden din om vps.
  4. Avlogget

bareblogg Grûnder

Flyttingen er ferdig. Finner dere bugs eller lignende, så post det her takk.
  5. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

De personlige meldingene mine er forsvunnet. Jeg hadde til og med en ny ulest en i går, som jeg ikke vet hva var.
  6. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det beklager jeg. Jeg stengte forumet nettopp pågrunn av at ingen skulle sende poster PMer osv. før forumet var overført til VPS.

Det som er skjedd er at PMen din er på den andre databasen.

Så at jeg ikke fikk med meg en post eller to mellom backup og restore.

Nå, hvis det er svært viktig for deg kan jeg ordne det slik at du får tilgang til den gamle databasen.
  7. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Det er sannsynligvis ikke viktig. Ville bare melde fra, men det virker jo som du viste om dette :)
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

Hvem vet Sukkerspinnet, det kan jo være en frier;)

Ja, jeg visste at det kom til å bli litt tjafs, men jeg stengte forumet såpass tidlig, så skaden skal være minimal.

Du har de andre PMen eller forsvamt de også i utvikling?
  9. Avlogget

Sukkerspinnet Moderator

Jeg har de PMene du har sendt meg, alle andre er forsvunnet. Ellers så tviler jeg på at det var en frier ;)
    For meg ser absolutt alt annet veldig bra ut :D
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

11. Avlogget

bareblogg Grûnder

BareBlogg kjører nå på en oppgradert VPS - VPS300. Den gamle var VPS200.

Mye av grunnen til oppgraderingen er at jeg kjører 4 sider på VPS`en, og selv om den gamle egentlig var mer enn nok mtp. trafikken, så vil jeg om ikke så lenge få et problem mtp. lagringsplass.

På humorsiden BareLatter blir alt lastet opp på serveren og det går med en god del plass kan man si.

Er det verdt det? JA, selvfølgelig er det verdt det.

Jeg ser det slik; Noen bruker mange tusenlapper i helgene på fjas og vas, mens jeg invester heller de pengene på www.

Vis vedlegg 265

Del denne siden