1. Dette nettstedet bruker cookies. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av cookies Lær Mer.

BareBlogg Spotlight - Lag en promovideo og kom på fremsiden

En tråd i 'Driftsmeldinger' startet av bareblogg, 30 Mar 2011.

1. Avlogget

bareblogg Grûnder

Alle som vil kan lage en video og posten den her -> Kategorier - Forum | BareBlogg.no.

Jeg kommer til å plukke ut en video i ny og ne og posten den på forsiden til BB.

Evt. kan vi stemme over de beste.

Her kan dere altså få gratis reklame, i beste BB stil;)

Lag en promovido etc. for noe du ønsker å promotere.

Alt du trenger å gjøre er å lage en kort video og laste den opp til BB.

Filene som støttes pr. 30.03.2011 er;

*.avi; *.wmv; *.3gp; *.flv; *.mpg; *.MP4;
  2. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Bare et tips: De aller fleste kan lage en kort promovideo ved hjelp av animoto.com
  3. Avlogget

bareblogg Grûnder

Det stemmer Picxx.

En annen ting som er viktig, er at BareBlogg støtter nå ffmpeg.

Det vil si at du kan laste opp *.avi; *.wmv; *.3gp; *.flv; *.mpg; til serveren (altså BB). Resten orden ffmpeg codec.

Jeg har også aktivert HD modulen slik at du kan laste opp videoer og være sikker på at kvaliteten blir topp.

Max filstørrelse er 500mb

Tror faktisk at BB støtter HTML5 også, men det har jeg ikke testet.
  4. Avlogget

Coffeeholic n00b

[MENTION=1]BareBlogg[/MENTION] - Nå ser jeg Tydelig hva du mente med å ha den på forsiden hehe (Takker)

Hvis noen går å tenker på lage seg en promo-video for siden sin, så har de også mye billig og bra på VideoHive.
    Og hvis du er som meg og ikke har så veldig peil på Adobe After Effects etc. så har man jo alltids Fiverr på et trykk unna.

Det blir jo ikke gratis som det er på animoto.com, men hvis du ser noe du liker, så kan du slippe unna med et par hundrelapper for en ganske fet video :)
  5. Avlogget

bareblogg Grûnder

En såpass god promovideo fortjener å bli promotert;)

Brukte du Fiverr?
  6. Avlogget

Coffeeholic n00b

Jeg kjøpte en mal for videoen på Videohive.com, men jeg klarte ikke å redigere den After Effects filen så jeg fikk noen på Fiverr
    til å gjøre det for meg (bare å søke på after effects eller noe der, så finner du nok av dyktige folk der).

Når jeg tenker etter, så hadde jeg litt problemer med akkurat denne fiverr dealen, den ble levert litt vel sent, så jeg fikk en fra
    Warriorforum til å hjelpe meg. Jeg endte altså opp med to like videoer, og brukte litt mere penger en hva jag hadde trodd (men ikke mye).
  7. Avlogget

Nettgründer Moderator

Prøvde det nå og laget en kjapp video, lastet den ned på min maskin men da ble den i mp4 format og det støtter ikke BB nei :p

Prøvde også å legge i video her med VideoURL men da kom det en fatal error :confused:
  8. Avlogget

bareblogg Grûnder

har lagt til .mp4. Prøv nå.

Prøver du å hacke BB;)
  9. Avlogget

Nettgründer Moderator

Jeg dro den like godt over på YouTube og den er nå lagt inn som promovideo :cool:
  10. Avlogget

bareblogg Grûnder

Oki, flott!

Jeg gjorde url`en i trykkbar med BBcode;)

Litt letter for folk å kommer inn til siden din...
  11. Avlogget

Picxx Kjendisblogger

Last ned https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/video-downloadhelper/ og bruk FF så koder du om videoen "on the fly".

Del denne siden